koude-acquisitie


KOUDE ACQUISITIE IS EEN KRACHTIG INTERACTIEF MARKETING INSTRUMENT

6 GOEDE REDENENEN OM THE COLD CALL ALS MARKETING INSTRUMENT IN TE ZETTEN VOOR HET GENEREREN VAN NEW BUSINESS!

delete

THE COLD CALL IS NOGAL INDRINGEND, JE KUNT HEM MOEILIJK IN DE PRULLENBAK GOOIEN! De telefoon wordt opgenomen. En de meeste bedrijven streven er naar om dat ook nog eens te doen voordat deze drie maal overgaat. Dan zegt u natuurlijk; een gesprek kan geweigerd worden, ja, dat is waar, maar dat aantal is zeer gering, zeker als u professioneel te werk gaat!

dialoog

THE COLD CALLL IS EEN VORM VAN INTERACTIEVE COMMUNICATIE, U BENT IN EEN DIALOOG MET UW DOELGROEP. Vergelijk dat eens met andere Social Media. Daar weet u vaak wel de positieve reacties, maar u weet niets van de negatieve respons! Een dialoog met uw prospects en de markt is een onderdeel van uw CRM strategie. Alle respons is waardevol, zowel negatief als positief, neem alle response op in uw crm systeem.

afsprakenTHE COLD CALL IS OFFENSIEF EN OP KORTE TERMIJN EFFECTIEF! Uw agenda is de komende maanden wellicht iets aan de lege kant? Wij plannen 100 telefoontjes en u hebt de komende weken 10 afspraken staan met potentiële klanten! 10% Response aan de lage kant? Natuurlijk is de response sterk afhankelijk van het doel en de aard van de afspraak. Vooraf maken we daar duidelijke afspraken over.

WAAROM ZOU U HET GENEREREN VAN LEADS OVERLATEN AAN EEN EXTERN BUREAU?

EN AAN WIE?

betaalbaarDE INVESTERINGEN VOOR THE COLD CALL ZIJN BEHEERSBAAR. Zeker als u in zee gaat met een klein bureau. U hoeft geen 30 afspraken per week af te nemen, wellicht wilt u er maar 1 in de week! Dus de kosten zijn heel beheersbaar. Vergelijk dat maar eens met een dure mail actie of andere mediums.

responsTHE COLD CALL HEEFT VAAK EEN VERASSENDE HOGE RESPONSE. Met een cold call hebt u altijd een hoge respons. En goede mail actie genereert wellicht 2 tot 3 procent spontane respons. Dan hebt u nog niet eens een afspraak! De positieve respons op de cold call kan zo maar 10% belopen. Natuurlijk sterk afhankelijk van de strategie.

regieEN ALS LAATSTE DE BELANGRIJKSTE REDEN. U HEBT DE REGIE! Anders dan de respons van een website, Social Media, Content Marketing, blog, direct mail of een andere marketing actie, kunt u met “the cold call” heel zorgvuldig uw doelgroep bepalen. Bijvoorbeeld; Alle bedrijven in branche X met meer dan y aantal werknemers.


 

EEN SUCCESVOLLE KOUDE ACQUISITIE CAMPAGNE IS ER EEN VAN GOEDE STRATEGIE EN HAALBARE DEGELIJKE DOELSTELLING MET GEBRUIK VAN SOCIAL MEDIA

In de praktijk blijkt vaak dat verkopers, vooral als het gaat om “the cold call”, niet echt planmatig te werk gaan. Het freewheelen tijdens zo’n eerste telefoongesprek kan daardoor tot nogal wat irritatie leiden, onbewust door verkeerde vraagstellingen bijvoorbeeld, en dat is natuurlijk heel jammer want uiteindelijk heeft u maar één eerste keer om een goede indruk te maken! Maar zitten new business managers te wachten op koude acquisitie? Dus wordt "koude Acquisitie" al snel het stiefkindje van uw organisatie. Veel organisaties besluiten daarom het genereren van leads "koude acquisitie" uit te besteden aan een professioneel bureau. Maar wat is een professioneel bureau? Een callcenter? Waar iedere dag weer een ander persoon aan uw project werkt? Met een doorstroom van ruim 30%!

Wij werken met een team van zelfstandige sales professionals. Wij hebben van "koude acquisitie" ons beroep gemaakt. Voor ons is een klant geen tijdelijke baan en daarvoor zetten wij ons maar al te graag in om succes voor uw organisatie te realiseren, het is tenslotte ons werk, onze boterham!

En gaat u nu maar eens doorrekenen wat het kost om uw account manager koude acquisitie te laten doen!