Masterclass


VOORDAT DE CAMPAGNE START MOET DUIDELIJK ZIJN WAT DE BUSINESS ISSUES ZIJN VAN POTENTIELE KLANTEN

De start van een succesvolle "koude acquisitie" campagne begint bij de voorbereiding. Voordat de campagne start moet duidelijk zijn wat de business issues zijn van de potentiele klanten. Extra aandacht voor de voorbereiding zal leiden tot het succesvol inzetten van de telemarketeer/new business manager en de continuïteit waarborgen van het project.

Waarborg de continuïteit van uw koude acquisitie campagne

In vrijwel alle bedrijven wordt continu gekeken naar positionering en marktbenadering. Welke segmenten gaan we benaderen? Hoe gaan we onze nieuwe klanten binnen halen met andere woorden. Hoe kunnen we new business genereren? En dan ineens: EUREKA! We gaan aan Telemarketing doen. Gaan we een mix inzetten met content marketing met telefonische follow up? Gaan we een mail de deur uit doen en dan met "koude acquisitie" opvolgen?

Er wordt een telemarketeer in de arm genomen en na een korte briefing van de wensen en eisen gaan ze aan de slag, de eerste resultaten lijken bemoedigend, maar al snel blijkt dat de afspraken niets opleveren en opdrachten uit blijven. Het enthousiasme van de verkopers, die eerst opgetogen waren nu ze niet meer aan "koude acquisitie" moesten doen, slaat om in irritatie en ongenoegen.

Als dan ook nog eens de eerste facturen van honderden euro's "op de mat ploffen" wordt het project in de ijskast gezet! Conclusie; het uitbesteden van "koude acquisitie" aan een telemarketeer is voor onze branche niet zo geschikt.

New business door de inzet van "koude Acquisitie" werkt heel goed met de juiste voorbereiding!

 

DEZE MASTERCLASS GAAT OVER;

Check-48 Vaststellen van de business issues in de branche waar opdrachtgever een oplossing voor kan zijn.

Check-48 Vaststellen van de toegevoegde waarde als deze business issue worden opgelost.

Check-48 Vaststellen van de USP's van opdrachtgever gerelateerd aan de business issues.

Check-48 Vaststellen van de besluitvormingsketen van de potentiële klant.

Check-48 Vaststellen van het concurrentiespeelveld.

Check-48 Vaststellen van de MVP van de opdrachtgever, de unieke USP in de markt.

Check-48 Vaststellen van de "kritische doelgroep urgentie" vragen die de prospect kunnen worden gesteld.

De Masterclass duurt een halve dag. Aanwezig zijn leden van directie, sales en marketing. De uitkomst wordt verwerkt in een concreet rapport dat de telemarketeer kan inzetten om de propositie op te stellen en vooral zijn werk goed te kunnen doen. Uiteraard kan uw marketing en sales dit rapport inzetten om zijn voordeel mee doen.

BEL VOOR EEN BRAINSTROM SESSIE: 085-3301160