Over klantvriendelijk gesproken!


Pizzaoven-Ilonka

http://www.fornino.nl/

 

Onlangs bezocht ik een pizza restaurant in Bussum, en ik werd daar niet alleen getrakteerd op een uitstekende pizza…

maar ook op een uitermate hoog niveau van klantvriendelijkheid!

Het was laat geworden, hoewel de koelkast alle ingrediënten bevatte om een goede maaltijd te bereiden, had ik daar niet zo veel zin meer in. Als vrijgezel kook ik weliswaar graag voor 1 persoon, want ik houd van lekker eten en bij de horeca kom ik toch vaak bedrogen uit. Maar ik kan maar geen plezier vinden in het opruimen van de rommel die ik daarbij produceer!

Toen ik binnen stapte zag ik al dat de hout gestookte pizza oven heel weinig activiteit vertoonde, ik was dus al gewaarschuwd. Er stapte direct iemand van de bediening op mij af om te vernemen wat mijn wensen waren. Ik gaf aan dat ik begreep dat het laat was maar dat ik eigenlijk wel heel graag een pizza lustte.

De vriendelijke jongedame keek naar de man achter het fornuis die direct twee blokken hout greep en deze de oven in liet verdwijnen, het was duidelijk! Die pizza ging er komen, met het excuus dat het natuurlijk wat langer zou gaan lopen dan normaal het geval was.

Ik heb genoten van een goed glas wijn en het enthousiasme van het team dat hier met zijn/haar werk bezig is. Ik zie het heel vaak anders. Ik heb genoten van een fantastisch goed gevulde pizza met alles er op en er aan, niets wees er op dat er wat ingrediënten achterwege waren gelaten omdat deze er niet meer zouden zijn.

Toen ik afrekende heb ik natuurlijk de jongedame een leuke fooi gegeven en ben nog even naar de kok gegaan. Dank u voor de moeite die u hebt genomen…

Maar dat is de omgekeerde wereld mijnheer… riep hij, was het naar wens? En ik wil U graag bedanken voor uw klandizie en ik wens u een hele fijne avond verder, heel graag tot ziens!

Geweldig! Wat leuk dat dan weer eens mee te mogen maken, mensen te zien die het echt pleziert de handen uit de mouwen te steken en even net wat extra moeite te doen voor een klant. De kracht is ook dat vooral het hele team daarmee bezig is, niet alleen de manager/kok, maar ook mensen van de bediening. Het hele team was bezig met CRM, wij zorgen ervoor dat u met een glimlach de deur uit stapt!

Voor mij was dit weer even echt een mooi voorbeeld van klantvriendelijkheid, deze mag echt in een CRM boekje worden opgenomen.

U begrijpt dat ik nog heel vaak zelf actief ben in de keuken, maar bij twijfel hoef ik niet lang na te denken om de deur uit te stappen!