Tools


SALES QUALIFIED LEADS MOETEN WORDEN GEVOLGD VAN A-Z

Werken marketing en sales wel voldoende samen op dit vlak en hoe gaat dit dan werken als het genereren van new business leads outside plaats vind?

 

Er gaan veel leads verloren in de sales funnel en niet alleen tussen marketing en sales. Als organisaties lead generatie programma’s outsourcen raken er ook nog eens een behoorlijk deel van de leads tussen wal en schip. Marketing, Outside sales en Inside account management moeten beter samenwerken om alle leads van A-Z te volgen. Om deze doelstelling te realiseren is een gezamenlijk platform noodzakelijk. Zijn we er dan? Het is een goede stap vooruit, maar een echte stap voorwaarts is dat marketing en sales (ook ouside sales) voor alle belangrijke leads een gezamenlijke plan van aanpak opmaken, dan wordt slim en efficient samenwerken natuurlijk wel heel belangrijk. Tenslotte is het aantal prospects niet oneindig, zeker niet in deze tijd!

UITDAGINGEN WAAR ORGANISATIES VOOR STAAN IN LEADGENERATIE

CAMPAGNE MANAGEMENT

Als je een volledig beeld wilt hebben van het rendement uit de verschillende kanalen is het van belang om omzet te relateren aan campagnes. Maar dat is in de praktijk vaak wat makkelijker gezegd dan gerealiseerd. In het MKB is het wellicht wenselijk dat het CRM systeem facturen maakt. Dan is het eenvoudig omzet direct te relateren aan een campagne code. Vraag opgelost!

ONDERSCHEIDEND VERMOGEN

Moet u zich in een keurslijf dwingen of in allerlei bochten wringen met standaard software? Als organisatie wordt het steeds belangrijker om onderscheidend te zijn. Het is maar de vraag of standaard systemen mensen daarin optimaal kunnen ondersteunen. 365 CRM Pro is gemakkelijk aan te passen en heeft een krachtige SQL server als database!

MARKETING AUTOMATION

Het vertrouwen krijgen van een prospect wordt steeds lastiger, relaties ontstaat pas na een aantal contact momenten. Elk contact moment moet voor de prospect waardevol zijn en leiden tot de volgende stap in het verkoopproces. Relaties opbouwen vereist een goed klantenbeeld en vooral een goede timing. Het ondersteunen van New Business Processen vereist een goede CRM oplossing.

365 CRM Pro; Het bevorderen van samenwerking tussen Sales & Marketing en ook Outside sales, bijvoorbeeld een bureau dat uw Sales Qualified Leads aanlevert.

Goed samenwerken wordt steeds belangrijker en met het outsourcen van new business kunnen sales kosten verder omlaag.

Om afdelingen zoals marketing en sales efficiënt te laten samenwerken is er meer nodig dan een applicatie alleen. Denk bijvoorbeeld aan workflows, waarbij een salesmanager wordt geïnformeerd als er een tekort of teveel aan leads ontstaat voor één van de sales medewerkers. Om alle disciplines en afdelingen van bijvoorbeeld een leadgeneratie programma goed te ondersteunen is er een communicatie platform noodzakelijk. Vooral nu de werknemers mobieler zijn en op verschillende locaties werken of omdat disciplines worden geoutsourced.

Deelbare platforms en Workflows kunnen bovendien helpen om het e-mail verkeer te reduceren dat in veel organisaties een behoorlijk probleem is. E-mail werd ooit aangekondigd als een wonder in de communicatie. Nu is het uitgegroeid tot een productiviteit probleem. E-mail verbruikt zo veel tijd dat het contraproductief kan zijn. Workflows betekent meer productiviteit en bezuinigen op e-mailverkeer. Het kan nog efficiënter! Overal toegang tot de juiste data. Zo kan met PowerApps een salesmanager verkooprapportages maken en hoeft niemand aan het werk te zetten!

HOEVEEL SAELS QUALIFIED LEADS ZITTEN ER IN DE FUNNEL? MET 365 CRM PRO WEET U DAT ELK MOMENT!

NAVIGATIE

New business genereren vereist systematisch en consequent opvolging van leads. Met de navigatie in 365 CRM pro kan dat nooit meer mis gaan!

SQL SERVER
SQL server voor al uw data veilig in de cloud. Dus geen kosten voor zware servers. Cloud werken is kosten besparend, u zou anders een netwerk moeten aanleggen!

WORKFLOWS
Met de efficiënte workflows kunt u het tijdverkwistende e-mail elimineren. Over rendement gesproken van uw sales!

CAMPAGNE MANAGEMENT
U wilt natuurlijk een vinger aan de pols houden. Wat zijn de resultaten op het nieuwe kostbare bestand dat u kocht. Wat zijn de resultaten uit uw kostbare campagnes. Welke leadfunnel levert het meeste rendement op?

POWER APPS
Met PowerApps hebben marketing en sales vanaf elke divice toegang tot data. Zo kan een salesmanager op zijn smartphone de salesfunnel inzien zonder mensen te hoeven storen met een a-mail!

VERKOOP RAPPORTAGES
Het is van belang te weten wat er speelt in de salesfunnel. Het maken van goede verkoop rapportages is vaak geen sinecure. 365 CRM pro produceert deze met het grootste gemak.

Met 365 CRM Pro in samenwerkling met SharePoint Teamsites kunnen alle disciplines samenwerken aan het genereren en volgen van salesleads.

365 CRM PRO WORDT IN EEN VEILIGE CLOUD OMGEVING GEHOST OF…

Meer en meer organisaties kiezen voor een Sociaal Intranet! Organisaties die hebben gekozen voor SharePoint On premise kunnen 365 CRM pro inbedden in een teamsite. Met teamsites voor administratie, marketing en sales ondersteun je de verschillende afdelingen met de juiste informatie. Maar kunnen afdelingen elkaars kennis gebruiken om klanten een betere dienstverlening te bieden!